Working Woman Interjú #4 – Szekeresné Rába Katalin, Ügyvezető igazgatói és sales vezetői asszisztens, jógaoktató

A Working Woman interjúsorozat következő részében ismerkedjetek meg Szekeresné Rába Katalinnal, aki ügyvezető igazgatói és sales vezetői asszitensként dolgozik az Avon Cosmetics Hungary Kft.-nél, ezenkívül pedig jógaoktatóként is tevékenykedik. Kata az interjúban őszintén mesél a karrierútjáról, a motivációjáról, a legnagyobb eredményeiről, és természetesen megosztja velünk a munkája során felmerülő nehézségeket, kihívásokat is. Mindenképp érdemes végig olvasni az interjút, mert még az is kiderül, hogy mi a legjobb tanács, amit valaha kapott és milyen extra tehetséget szeretne magának. Amennyiben szeretnétek felvenni a kapcsolatot Katával, akkor a bejegyzés végén minden elérhetőséget megtaláltok hozzá, keressétek bátran.

1.Hogyan mutatnád be magad 2 percben annak, aki nem ismer? 

Kata vagyok, 32 éves. Férjnél vagyok, augusztusban lesz 3 éve, hogy összeházasodtunk a férjemmel. Lassan (én igazából gyorsan, de van, amit nem szabad siettetni :) ) szeretnénk kialakítani a saját otthonunkat, házat venni és családot alapítani. Jelenleg Ügyvezető igazgatói és Sales vezetői asszisztensként dolgozom az Avon magyarországi központjában, Gödöllőn, illetve itt is élünk a férjemmel. A környéken nőttem fel, a családom és legtöbb barátom is a közelben él, így szerencsére gyakran tudunk találkozni. Normál esetben, mert a jelenlegi helyzetben ezek a találkozások is ritkultak, de jó érzés tudni, hogy nincsenek messze. 😊 Fontosak számomra a valódi, mély kapcsolatok, őszinte beszélgetések. Hobbim, illetve mára már több, mint hobbi számomra  a jóga (de erről lentebb 😊 ), szeretek túrázni vagy csak úgy sétálni a természetben.

Fotó: Mester Éva
Makeup: by Ditti


Makeup by Ditti

2. Mesélj egy picit a karrieredről. Hogy jutottál el oda, ahol most tartasz?

24 és 27 éves korom között Londonban éltem, kávézóban dolgoztam, baristaként-kávézó asszistensként. Közben elvégeztem egy „Secretary/PA Diploma” tanfolyamot (titkárnői/személyi asszisztensi tanfolyam) mert szerettem volna irodai/asszisztensi munka felé mozdulni, de kinti tapasztalatom nem volt, így azt gondoltam, ha papírom van róla, könnyebben megy majd a váltás. Időközben hazajöttem, de így is sikerült egy kis tapasztalatot szereznem a területen: a kávézóban a főnökömnek elkezdtem segíteni az áru megrendelésében, leltározásában és egyéb adminisztrációs feladatokban. Miután biztossá vált, hogy jövök haza, még kint elkezdtem jelentkezni asszisztensi pozíciókra, így hazaérkezés után pár nappal már tudtam is interjúkra menni és körülbelül 1 hónappal később sikerült is elkezdenem dolgozni, mint Irodai asszisztens egy kisebb informatika, start-up jellegű cégnél. 2 évet dolgoztam itt, nagyon szerettem, a munkát is, a csapatot is. Klasszikus asszisztensi feladataim voltak: a főnökeim naptárának rendezése, céges tevékenységük menedzselése, csapatépítő programok szervezésében való segédkezés, az iroda rendben tartása, eszközök javíttatása, ha szükséges, egyeztetés a takarítónővel, irodai eszközök rendelése és egyéb, ad-hoc jellegű feladat, ami az irodát, illetve a főnökeim munkáját érintette. 2 év után azt éreztem, elértem a csúcsra ebben a pozícióban, nem tudtam már tovább fejlődni, maga a téma pedig nem igazán érdekelt, amivel a cég foglalkozott (szoftverfejlesztés). Szerettem volna egy nagyobb cégnél dolgozni, illetve a lakhelyemhez közelebbi állást találni, lecsökkentve az utazással járó időt, így elkezdtem nézelődni lehetőségek után. Épp akkor kerestek Kereskedelmi asszisztenst az Avonhoz, egy 3 fős asszisztensi csapatba, ami számomra maga volt a tökély, emlékszem, hogy amikor megláttam a hirdetést meg is jegyeztem magamban, hogy ez egyszerűen tökéletesen lenne, nagy cég, fejlődési lehetőség, közel is van. Az interjúk után, szerencsémre és nagy örömömre engem választottak. 

3. Hogyan néz ki egy átlagos munkanapod?

Idén márciusban volt 3 éve, hogy az Avonnál dolgozom. 1 évet töltöttem a Kereskedelmi asszisztensi pozícióban, majd, mivel a kolléganőm szintén feljebb lépett cégen belül, újabb lehetőséget kaptam és pontosan egy év után előléptettek Ügyvezető igazgatói és Sales vezetői asszisztensnek, emellett a belső kommunikációk kezelésének feladatát is megkaptam. 2 éve vagyok ebben a pozícióban, ami számomra a cél volt ezen a területen. Nem véletlenül végeztem el az ezzel kapcsolatos tanfolyamot, nem azért szerettem volna asszisztens lenni, mert „azt úgyis bárki meg tudja csinálni”, hanem kifejezetten szerettem volna egy nagy cég menedzsereinek céges életét segíteni, belelátni egy multinacionális cég működésébe, folyamataiba. Fő célom pedig az volt, hogy egy nagy cég Ügyvezető igazgatójának asszisztense legyek. Boldog vagyok a munkámban, jól érzem magam a csapatban és a feladataim is változatosak, sokat tanultam, amióta itt dolgozom.

Az, hogy ezt a célt elértem nem jelenti azt, hogy hátradőltem volna és ne lett volna más cél az életemben. 2018 ősze és 2019 nyara között elvégeztem egy Fitness instruktori  OKJ képzést, mert szerettem volna többet tudni a test működéséről, a sport testre gyakorolt hatásáról és volt egy régóta dédelgetett álmom: évek óta se veled-se nélküled kapcsolatban álltam a jógával, volt időszak, amikor rendszeresen jógáztam, utána szünet, majd újrakezdtem. Egy ilyen újrakezdős időszakban komolyan megfordult a fejemben, hogy szeretnék oktató lenni. Mindig érdekeltek a spirituális témák, az, hogy ki vagyok én, miért vagyok itt a Földön, mi az életem célja, miért azok a dolgok történnek velem, amik. Számomra a jóga nem csak testmozgás és éppen egy olyan időszakban talált rám újra, amikor nem igazán hittem magamban és tudtam, ha kitartó leszek, a jóga ezen is segíthet és ezáltal segíthetek másoknak is. Nem nagyon hittem el azt sem, hogy valaha oktató lehetek, de úgy hozta a sors, hogy egyik lépés szinte magától értetődően követte a másikat, így végül idén márciusban levizsgáztam, már csak az oklevélre várok és arra, hogy regisztrálni tudjak, mint hivatalos jógaoktató.

Általában reggel 8-9 körül érkezem az  irodába. Kolléganőmmel átnézzük az aznapi teendőket, megbeszéljük a felmerülő kérdéseket, majd mindenki megkezdi a saját asszisztensi munkáját. Átnézem a leveleket, naptárakat, ha esetleg időközben ütközést látok a megbeszélésekben, azt lehetőség szerint átrendezem és átnézem a következő napok megbeszéléseit is. Napi/heti feladataim közé tartozik a vezetőim munkájának teljeskörű támogatása, megbeszélések szervezése, találkozók egyeztetése, kapcsolattartás más országok asszisztenseivel, naptárkezelés, e-mailek rendezése, utazásszervezés, költségek/számlák elszámolása, prezentáció készítése megbeszélésre, esetlegesen egy-egy meeting levezénylése, belső kommunikációk kiküldése és szükség esetén megírása, illetve egyéb ad-hoc jellegű feladat. Ezen felül előfordul kisebb rendezvények, csapatépítők megszervezése, megrendelések kezelése. A főnökömmel hetente összeülünk a teendők megbeszélése, egyeztetése végett.

Jellemzően 16:30-17:00 körül szoktam végezni, de előfordulnak ennél hosszabb vagy épp rövidebb napok, rugalmasak a főnökeim, a lényeg, hogy a rám bízott munkát lelkiismeretesen elvégezzem. 

Január végétől heti egy napon jógaórát tartottam a munkatársaimnak,  munka előtt vagy után, jelenleg ez sajnos szünetel, mivel itthonról dolgozom én is és a legtöbb munkatársam is. Létrehoztam viszont egy zárt facebook csoportot, ahol az érdeklődő barátoknak, családtagoknak és munkatársaknak nagyon szívesen és lelkesen tartok online órákat.

4. Mi a legjobb része a munkádnak?

Az egészet szeretem, de leginkább a szervezés részét. Szeretem az érzést, hogy fontos, nehéz, felelősségteljes munkát végző személyeknek könnyebbé tehetem az életét azzal, hogy nem nekik kell vesződni az utazásaik megszervezésével vagy nem nekik kell kitalálni a megbeszéléseik dátumát. Jól esik, hogy ezzel, ha csak kicsit is, de hozzájárulok a sikerükhöz, jól esik, hogy megbíznak bennem annyira, hogy rám bízzák életük ezen részét. 

Bár a jógaoktatásban még csak bontogatom a szárnyaim, már most megtapasztaltam, hogy mennyi energiát, erőt ad. Nagyon örülök, amikor egy-egy óra után őszintén látom, hogy jól esett a résztvevőknek, főleg, amikor később is odajönnek, hogy „hú, ez nagyon jó volt”, amikor látom, hogy nem csak azért jönnek el az újabb órára, merthát „ő a Kata és nem szeretném megbántani”, hanem valóban örömmel, lelkesedéssel jönnek. Aki pedig valamiért mégsem szeretne jönni, akkor sem sértődnék meg soha, erőltetni nincs értelme. 😊 Egyébként is egy különösen jó csapatban dolgozom, de úgy érzem ez a közös élmény méginkább közelebb hoz egymáshoz bennünket, ráadásul a kollaganőim bátorítottak hónapokon keresztül, hogy tartsak nekik órát, ha ők nem tették volna, jóval később veszem rá magam. 

5. Milyen képességek és készségek szükségesek ehhez a munkához?

Nagyon örülök ennnek a kérdésnek, hiszen az asszisztensi pozíciókra sokan úgy gondolnak, hogy ez bárkinek menne. Szerintem ez nincs így. Nem egy atomfizika persze, de azért ide is szükségesek bizonyos készségek. Az első és szerintem alapvető fontosságú, hogy szeressünk szervezni és segíteni másoknak, hiszen az egész munkánk során gyakorlatilag ezt tesszük. Nagyon fontos, hogy tudjunk és szeressünk is csapatban dolgozni. Nyitottnak kell lenni, tudni kell megtalálni a közös hangot bárkivel, akivel együtt dolgozol. Szerintem nagyon fontos az empátia és, hogy jó hallgatóság legyél. Egy nyitott, összeszokott csapatban nem feltétlenül csak a munkáról lesz szó egy idő után, több barátommal itt kezdett alakulni a barátságunk. 

Fontos még a problémamegoldó készség és, hogy ne essünk kétségbe, ha valami hirtelen nem úgy alakul, ahogy terveztük vagy elromlik akár az utolsó pillanatban, legyen B terv a tarsolyunkban, merjük a kezünkbe venni a dolgokat a megoldás érdekében. Fontos a stressztűrő képesség is, hiszen vannak napok, amikor hirtelen több dologgal kell egyszerre foglalkozni, ilyenkor nem célszerű idegesen kapkodni, hanem végig kell gondolni a prioritásokat. Fontos a kommunikációs készség, és, hogy merjünk kérdezni, ha valamit nem értünk. Multinacionális cégnél fontos még az angol és/vagy egyéb idegen nyelv magabiztos ismerete írásban/szóban egyaránt. Megemlíteném még, hogy szerintem fontos, hogy kedves, mosolygós személyiség legyél. Természetesen egy asszisztensnek is lehet rossz napja, amikor nem csupa mosoly egész nap vagy kevésbé koncentrált, mint máskor, nekem is volt már ilyen napom, de ekkor sem szabad ezt kivetíteni a munkára és idegesen, csapkodva járni-kelni az irodában. 

 Az asszisztensi munka és a jógaoktatás ebből a szempontból összefügg, egy oktatónál is nagyon fontosnak tartom a kedves, segítő szándékú személyiséget. Én elsősorban nem azért szerettem volna jógaoktató lenni, hogy kitekerjem magam mindenféle pózokban, hanem, mert éreztem, hogy milyen hatással van rám, a lelkemre, testemre a jóga és ezt szeretném átadni másoknak is. Fontos a jó kommunikációs készség, a mások előtt való, magabiztos beszéd képessége, hogy kedvesen, de határozottan merjünk instruálni másokat (ebben nekem is fejlődnöm kellett, bővebben lent. 😊 ) és a folyamatos vágy a tanulásra, az új ismeretek megszerzésére, hiszen a jóga egy hatalmas ősi bölcsesség és tudomány, egy élet nem elég a teljes megismeréséhez.

6. Mit tartasz az eddigi legnagyobb eredményednek?

2019 nyarán hozzánk látogatott az Avon akkori Vezérigazgatója, épp akkor, amikor az asszisztensi csapatunkban több változás is történt, volt, aki anyai örömök elé nézett, volt, aki egy másik pozícióban mérettette meg magát, így az akkor újonnan felvett kolléganőmmel össze kellett szoknunk, meg kellett ismernünk egymást.  Izgultam, hogy hogy fog sikerülni az új csapatunk összeszokása, az ismeretek átadása, és közben erre a fontos eseményre való felkészülés. Szerencsére az összeszokás végül könnyen ment, hiszen az Avonnál nagy hangsúlyt fektetnek az emberi tényezőre, az életünk nagy részét a munkahelyünkön töltjük, nagyon fontos, hogy jól kijöjjünk azokkal az emberekkel, akikkel naponta együtt dolgozunk. A látogatás előtti hetekben sokat készültünk, hogy minden a lehető legtökéletesebben sikerüljön, a CEO fogadásától kezdve a távozásáig. Nagyon izgultam az ittléte alatt is, hogy minden tervszerűen menjen. Nagyon jól esett, amikor megdicsértek, hogy jól sikerült és milyen nyugodt voltam végig, hiszen belül nem feltétlenül a teljes nyugodtságot éreztem. 😊 Hatalmas élmény volt számomra a cég akkori fejével találkozni, segíteni a napjait az ittléte alatt.

A jógával kapcsolatban az eddigi legnagyobb eredményemnek azt tartom, hogy sikeresen levizsgáztam és elkezdtem órákat tartani. Jelenleg online tartok néhány órát a fent említett zárt csoportban, hogy ne essek ki teljesen a gyakorlatból.

7. Milyen nehézségekkel kell szembe nézned a munkád során? Hogyan lendülsz túl rajtuk?

Amikor hirtelen egyszerre több teendővel kell foglalkozni, előfordul, hogy elkezdek kapkodni. Ilyenkor meg kell állnom egy pillanatra és végig kell gondolnom a feladatokat és, hogy mi a legfontosabb, amit mihamarabb el kell intézni.

A jógaoktatással kapcsolatban, amitől nagyon tartottam, az a több ember előtt való beszéd. Alapvetően visszahúzódó, introvertált típus vagyok, a lazább, könnyed oldalamat csak akkor kezdem megmutatni, amikor már jól ismerek valakit és, akivel biztonságban érzem magam. Ezáltal viszont, stresszhelyzetben vagy az előtt, akit kevésbé ismerek, hajlamos vagyok zavarba jönni, leblokkolni beszéd közben. Érthető okokból egy jógaoktatónál ez nem szerencsés, így igyekeztem tudatosan készülni erre. Az első próbaórámat, amit a képzésen résztvevő társaimnak tartottam és a tanárunk figyelt közben, el is izgultam, rájöttem viszont, hogy miben kell még fejlődnöm, hogy a folyamatos beszédben is jobb legyek. Valószínűleg egy kis jóleső izgalom minden órám előtt lesz bennem, de már most érzem, hogy fejlődtem ezen a területen.    

8. Mit tanácsolsz azoknak, akik hasonló pályán képzelik el a jövőjüket?

Ugyanazt, ami a készségek és képességeknél fontos, azon belül is kiemelném az empatikus, segítő szándékú személyiséget. Egy adott cég belső folyamatait meg lehet tanulni, de ezt nehezebb. 😊 Azt tanácsolnám még, hogy ne hagyják magukat eltéríteni, ha valóban ezt szeretnék csinálni, abból a téves elgondolásból, hogy ez „csak” egy asszisztensi pozíció. Nekem is volt olyan pillanatom, amikor furán éreztem magam amiatt, hogy úgy éreztem, nem szeretnék feljebb lépkedni a ranglétrán, de aztán rájöttem, hogy ez nem azért van, mert motiválatlan lennék vagy lusta, egyszerűen csak szeretem a munkám és jelenleg másban szeretnék jobban fejlődni. 

Annak pedig, aki úgy érzi, annyira megérintette a jóga, hogy oktató szeretne lenni, annyit mondhatok, hogy vágjon bele, megbánni biztosan nem fogja, sőt, akár az egész életét megváltoztahatja. Bennem 3-4 éve merült fel először a gondolat, de akkor még nem mertem belevágni, az a téves kép élt bennem, hogy csak az lehet oktató, aki 5-10 éve folyamatosan, minden nap jógázik és mit akarok én itt. De a jóga csak nem engedett.. 😊 Természetesen van hová fejlődni, mint mindenkinek, de úgy érzem mindig lesz olyan ember, akinek átadhatok abból, ahogy én fejlődtem, legyen az bármilyen kicsi is.

Szóval ne izguljon amiatt, mert nem elég magabiztos, kétségei vannak, hogy vajon milyen oktató lesz? Sokan kezdenek el úgy képzést, hogy nem biztosak még benne, hogy szeretnének-e/tudnak-e majd oktatni, de ez nem kizáró ok, ha a saját magad fejlesztése a cél, akkor legyen az, a többi pedig kialakul, ha úgy kell lennie.

9. Mivel kapcsolódsz ki, ha nem dolgozol?

Jógázom, jógaórákat tartok, a testről és lélekről olvasok, tanulok.  Nagyon szeretem járni a természetet, túrázni, kirándulni. Az egyik barátnőm nagy túrázó, hozzá szoktam egyre többször csatlakozni (most persze ez is kevesebb) Előfordul, hogy a férjeink is velünk tartanak és együtt kirándulunk, de egyedül is szeretek csak úgy bandukolni egyet egy parkban, erdőben. A férjemmel igyekszünk minőségi időt együtt tölteni, élményeket szerezni. Ő motorversenyző és az elmúlt években hétvégente 1-1 napot általában motorversenyen töltöttünk. A jelenlegi helyzet miatt most nincsenek versenyek, így több idő jut más közös programra. Mindketten szeretünk biciklizni, ő komolyabbban, én teljesen hobbi szinten, már tervezzük a következő utunkat. 😊 A családommal, barátaimmal is igyekszem időt tölteni, amikor csak lehet a mostani helyzetben,  júniusban lesz 2 éves az unokahúgom, nagyon szeretek vele lenni, figyelni, ahogy fejlődik, nyílik az értelme. 😊 Ezenkívül, normál helyzetben, hetente/kéthetente egyszer szeretek beülni munka után egyedül a kedvenc kávézómba és csak úgy lenni egy fél órácskát. 😊

10. Mit üzennél a 21 éves önmagadnak?

Húúú, elcsépelt lesz, de mégis.. higgyen magában, dolgozzon az önbizalmán és ne aggodalmaskodjon annyit, hiszen annyi öröm és kaland vár még rá az életben. Hogy ne essen kétségbe, amikor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezte, mert minden pontosan abba az irányba tart, amerre kell. Ezt sokszor elfelejti, de ne tegye..  Ne aggódjon azon, hogy mi lesz most, hogy lediplomázott, de időközben rájött, hogy nem azzal szeretne foglalkozni, amit az egyetemen tanult. Ne essen kétségbe, hogy több mindent kipróbál és lesz egy időszak, amikor ebbe is és abba is belekap, mert ez mind szükséges ahhoz, hogy végül rátaláljon az, amivel igazán foglalkozni szeretne. 

VILLÁMKÉRDÉSEK

1. Ha körbe kellene vezetned egy turistát, akkor melyik 3 kedvenc helyedet mutatnád meg neki? 

  • Budapesten tennénk egy nagy kört a Margit hídon átsétálva végig a Bem rakparton, felmennénk a Várba, hogy megnézhesse a gyönyörű kilátást Budapestre. 
  • A Balaton-felvidékre túrázni és a Balatonhoz fürödni.    
  • Szilvásváradra és a Szalajka-völgybe is elvinném kirándulni                                        


+1  Az Őrségbe biciklizni. 😊

2. Mi a legjobb tanács, amit valaha kaptál?

Magadba fektess, olvass, tanulj, tájékozódj mindig, többféle forrásból. Ne félj őszintén elmondani, ha valami kényelmetlen, kellemetlen számodra, mert akinek fontos vagy, meg fogja érteni és segíteni fog megvalósítani céljaidat.

Mielőtt férjhez mentem és azóta is sok cikket olvastam a hosszú, boldog házasság titkáról. Ezek a cikkek/interjúk rendszerint olyan emberektől származnak, akik már 40-50 éve, elmondásuk szerint boldog házaságban élnek. Egy ilyen cikkben olvastam ezt a mondatot a jó házasságról: „Egymás terhét hordozzátok” .

Szerintem ebben minden benne van. 

3. Milyen tehetséget szeretnél magadnak, ha kívánhatnál egyet?

Állítólag a balkezesek (én az vagyok) kifejezetten szépen rajzolnak. Nálam ez kimaradt sajnos, leragadtam a pálcikaember szinten, így nagyon örülnék, ha szépen tudnék rajzolni. 😊 

Szekeresné Rába Katalin elérhetőségei:

E-mail cím: katya.raba [kukac]gmail.com

Instagram: @kataszekeresneraba

Facebook: Jóga Katàval

Ha tetszett az interjú, akkor osszátok meg az ismerőseitekkel, illetve olvassátok el a Working Woman sorozat előző részeit is. Amennyiben pedig szeretnétek jelentkezni interúalanynak, akkor írjatok e-mailt, és egyeztetünk a részletekről. 💕
 












Get the Latest

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

© 2021 · on Genesis Framework

Copyright© 2021 · TheBProject · Minden jog fenntartva · Log in