Working Woman Interjú #2 – Ruff-Kiss Ágnes, beszédtechnika tanár, drámapedagógus

A Working Woman interjúsorozat folytatódik, és most Ruff-Kiss Ágnes, beszédtechnika tanár, drámapedagógus a következő alanyom, úgyhogy vele ismerkedhettek meg kicsit közelebbről. Az interjúban Ágnes betekintést enged egy átlagos munkanapjába, mesél arról, hogy miért ezt a hivatást választotta, megosztja velünk, hogy mi motiválja a mindennapokban és azt is, hogy milyen nehézségekkel és kihívásokkal kell szembenéznie a munkája során. Amennyiben szeretnétek felvenni a kapcsolatot vele, akkor a bejegyzés végén minden elérhetőséget megtaláltok hozzá, forduljatok hozzá bizalommal.

1.Hogyan mutatnád be magad 2 percben annak, aki nem ismer? 

Érdeklődő, szakmájában és emberi kapcsolataiban nyitott és kommunikatív nőnek tartom magam. Már tudom, hogy lehet hibázni, és abból építkezni. Szeretek emberek között lenni, tanítani őket és tanulni tőlük. Segíteni nekik épülni és magam is építkezni a tőlük nyert tapasztalataimból. Megtanultam bátor lenni, amihez azért belátom, sok idő kellett. Fontos az önfejlesztés és a tanulás a szakmámon belül, illetve azon túl is. Sokáig kerestem a boldogságot. Szerettem volna megérteni, mi az, mígnem egy pszichológiai előadássorozaton Pál Feri atyától végre megtanultam: A boldogság nem cél, hanem az út maga.


2. Mesélj egy picit a karrieredről. Hogy jutottál el oda, ahol most tartasz? 

Totyogó korom óta fontos számomra a beszéd. Rengeteget locsogtam, a családom „nagy” örömére, majd kisiskolásként mese- és versmondó versenyekre jártam. Az anyanyelv ápolása és művelése tehát gyermekkoromtól meghatároz engem. Humán beállítottságom, a versek és az irodalom szeretete, valamint édesanyám logopédus hivatása vezette az utamat a gyógypedagógia- logopédia területére. Mindig éreztem, hogy a középiskolás, felnőtt korosztály oktatása és azok kihívásai vonzanak. Az egyetemi évek alatt kapcsolódtam be az ELTE Egyetemi Színpad Látványművek Színjátszókörébe, ahol beszédtechnika kistanárként a színpadi beszéd, beszédtechnika világa végképp magával ragadott. Éreztem, hogy a logopédia ezen ága lesz az utam, erre törekszem majd szakmai életem során. A szakmai alapjait a Fővárosi Beszédjavító Intézetben sajátítottam el pályakezdőként. Logopédus végzettségem –színházi vonzalmam miatt- dráma- és színházpedagógia területén szerzett diplomával egészítettem ki módszertani ismereteim bővítése érdekében. Ezt követően egy drámatagozatos gimnázium beszédtechnika és drámatanára lettem, a következő tanévtől pedig osztályfőnök. 2019 óta a Színház és Filmművészeti Egyetem első éves prózai színész osztályának beszédtanára vagyok. Magántanítványaim is vannak, tréningeket és csoportos beszédtechnika foglalkozásokat tartok. 

Ruff-Kiss Ágnes


3. Hogyan néz ki egy átlagos munkanapod?

Általában a gimnáziumban kezdem a napomat, tanítási óráimat. Ez követően átmegyek az egyetemre, ahol egyéni órákat tartok a színészhallgatóknak. Késő délután magántanítványaimat oktatom vagy tréninget tartok. Esténként pedig BeszédErő Facebook oldalamra gyártok tartalmakat az érdeklődők számára. 


4. Mi a legjobb része a munkádnak?

Az egyik legjobb rész a hangzó beszéd iránti igényesség felébresztése tanítványaimban. A másik pedig a tanítás-tanulás dinamikus egysége, ami által megőrzöm lelkesedésem. 


5. Milyen képességek és készségek szükségesek ehhez a munkához? 

A pedagógiai munka nagy elhivatottságot és kitartást igényel. Empátiás készségre, magas színvonalú kommunikációs készségre is szükség van. Nap mint nap emberekkel, emberekért dolgozom és úgy érzem, nagy felelősséggel jár a jövő generációjának oktatása-nevelése. Pedagógusként értékrendemmel, elveimmel, hozzáállásommal nemcsak a tananyag átadása a feladatom, hanem emberséget, szeretetet és megértést is közvetíteni. Ez pedig egy örök körforgás; egyszer adok, máskor kapok. Ehhez elengedhetetlen, hogy keressem a hétköznapokban a feltöltődést biztosító időszakokat, hogy újult erővel folytatni tudjam tevékenységemet.

 
6. Mit tartasz az eddigi legnagyobb eredményednek?

Legnagyobb eredményem szerzőtársammal, Kiss Gáborral írt Beszédhősképző című, gyermekeknek szóló beszédfejlesztő könyvünk megírása, a legszebb pedig, amikor egy régi tanítványom azt mondta, hogy miattam választotta ugyanezt a hivatást.


7. Milyen nehézségekkel kell szembe nézned a munkád során? Hogyan lendülsz túl rajtuk?

A stresszel való megküzdés a legnehezebb számomra. Igyekszem időt szentelni a kikapcsolódásra, feszültségeim oldására. Hosszúak és nagyon ingergazdagok a napjaim, így jól esik egy kis édes semmittevéssel elütni az időt esténként vagy hétvégén.


8. Mit tanácsolsz azoknak, akik hasonló pályán képzelik el a jövőjüket?

Légy elhivatott és kitartó! Merj segítséget kérni, és ha lehetőséged van, dolgozz csapatban. Tanulj másoktól és segítsd te is az újabb generációt tudás-átadással.


9. Mivel kapcsolódsz ki, ha nem dolgozol?

Hétköznapokon egy finom kávé társaságában egy izgalmas krimi vagy egy inspiráló TED-es előadás kapcsol ki. Szeretek sütni, főzni. Szívesen töltöm szabadidőmet barátaimmal, valamint testvérem bohókás tacsijával. 


10. Mit üzennél a 21 éves önmagadnak?

Menj külföldre tanulni legalább fél évet! Szerezz ott ismereteket, tapasztalatokat! Tanulj meg igent mondani az eléd álló lehetőségekre, ne engedd, hogy a félelmeid irányítsanak!

VILLÁMKÉRDÉSEK


1. Mi a 3 kedvenc ételed? 

Túrógombóc, rántott gomba, saját fejlesztésű currys-kókusztejes csirkeleves.

2. Melyik applikációt használod leggyakrabban a telefonodon?
Messenger, Instagram és BKK futár.

3. Ha bárhol élhetnél a Földön, akkor melyik országot választanád?
Szingapúr.


Ruff-Kiss Ágnes, beszédtechnika tanár, drámapedagógus elérhetőségei:

Honlap: www.beszedero.hu

E-mail cím: info@beszedero.hu

Facebook oldal: BeszédErő

Get the Latest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2021 · on Genesis Framework